- INFOSTRAG - http://www.infostrag.gr -

Διαγωνισμός φοιτητικών επιχειρηματικών ιδεών στην περιοχή των εφαρμογών λογισμικού

Το INNΟVATHENS (Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Αθηναίων), σε συνεργασία με τις Μονάδες Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ) των Πανεπιστημίων διοργάνωσε την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου διαγωνισμό φοιτητικών επιχειρηματικών ιδεών και σχημάτων στην επιστημονική περιοχή των εφαρμογών λογισμικού.

Δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης [1]

Είχαν υποβληθεί 11 υποψηφιότητες που επελέγησαν από τις ΜΟΚΕ των ιδρυμάτων και οι οποίες παρουσιάστηκαν από τους φοιτητές-επίδοξους επιχειρηματίες στην κριτική επιτροπή και στο κοινό. Το κοινό αποτελούνταν από άτομα με αντίστοιχη επαγγελματική ενασχόληση –επιχειρηματίες, business angels, venture capitalists, συνδέσμους σχετικών επιχειρήσεων κλπ. και τα μέλη των υπόλοιπων ομάδων.

Η επιτροπή αξιολόγησης επέλεξε τρεις προτάσεις οι οποίες, κατά την κρίση της, βρίσκονται κοντά στη φάση της υλοποίησης.

Στόχος του διαγωνισμού είναι οι δυνητικοί επιχειρηματίες-φοιτητές, ακόμα και εκείνοι που δεν θα βραβευθούν, να αποκομίσουν συγκροτημένες γνώμες για τις προοπτικές του εγχειρήματός τους. Έτσι, ακόμα και οι προτάσεις που βρίσκονται σε πρώιμο σχετικά στάδιο θα μπορούν να επωφεληθούν από την παρουσίασή τους, καθώς οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να αποκομίσουν σχόλια, ιδέες και προτάσεις από όλους του συμμετέχοντες. Κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει ως σημαντική ενθάρρυνση για εκείνους που θα επιλεγούν, αλλά και ως ενθάρρυνση σε εκείνους που θα σκέφτονταν να συνεργαστούν μαζί τους –π.χ. ως χρηματοδότες.

Στην τελική φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν τρεις ομάδες από το ΕΜΠ μετά από εσωτερική διαγωνιστική διαδικασία με ανοιχτή πρόσκληση. Οι υποψηφιότητες του ΕΜΠ αξιολογήθηκαν από τριμελή επιτροπή, η οποία βαθμολόγησε προκρίνοντας τις τρεις ομάδες στην τελική φάση.

Η επιτροπή αποτελείτο από τους:

Νεκτάριος Κοζύρης, Καθηγητής, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ, Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών.

Βασίλης Μάγκλαρης, Καθηγητής, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ, Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής.

Γιώργος Στεφανόπουλος, Γενικός Διευθυντής Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ)

Οι ομάδες του ΕΜΠ που προκρίθηκαν στην τελική φάση είναι οι ακόλουθες:

Share medicine-Share life, των Θανάση Βράτιμου (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Μηχανικών Υπολογιστών), Ευθυμίας Καζάκου (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Μηχανικών Υπολογιστών), Νίκου Ανδρουλάκη (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Μηχανικών Υπολογιστών).

Στην Ελλάδα, ο τομέας της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης αντιμετωπίζει δύο βασικά προβλήματα: ελλείψεις σε φάρμακα και υψηλή συμμετοχή των ασφαλισμένων στο κόστος των φαρμάκων. Παράλληλα, το Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας & Τεχνολογίας δηλώνει πως σε δύο χρόνια έχουν συλλεχθεί 200 τόνοι ληγμένων φαρμάκων!

Στόχος του εγχειρήματος είναι να εξαλείψει αυτή την τρομερή αντίφαση. Πρόκειται για μια mobile εφαρμογή που επιτρέπει σε χρήστες να αναζητούν φάρμακα, που έχουν καταχωρηθεί από άλλους χρήστες που δεν τα έχουν ανάγκη. Η διαδικασία της καταχώρησης και παραλαβής των φαρμάκων είναι δωρεάν και χωρίς κανέναν περιορισμό.

Το γεγονός ότι το 60% των δήμων έχουν κοινωνικά φαρμακεία και οι πρωτοβουλίες για συγκέντρωση φαρμάκων έχουν μεγάλη απήχηση αποδεικνύει ότι η κοινωνία μας είναι εξοικειωμένη με αυτή τη διαδικασία.

Διευρύνουμε, λοιπόν, αυτή την κοινότητα μεταφέροντας την online και συμβάλλοντας σε μια κοινωνία αλληλεγγύης.

Tripsleep, των Γιάννη Μπατά (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Μηχανικών Υπολογιστών) και Γιάννη Καζαντζή (ΤΕΙ Αθήνας στο Τμήμα Εμπορίας και διαφήμισης), Κωνσταντίνου Ρέππα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), Γιώργου Μπούμη, Μηχανικού Λογισμικού.

Η ιδέα του Tripsleep προέκυψε από την κοινή ανάγκη των μελών της ομάδας μας να κοιμόμαστε στα ΜΜΜ, χωρίς να φοβόμαστε μήπως χάσουμε τη στάση. Το φαινόμενο αυτό όμως παρατηρείται σε ένα μεγάλο κοινωνικό φάσμα και δεν περιορίζεται στο θέμα του ύπνου, αλλά και όταν διαβάζουμε, μιλάμε στο κινητό και γενικά δεν έχουμε την προσοχή μας στη διαδρομή . Το “Tripsleep” είναι ένα mobile app, βασισμένο στη χρήση GPS, που σε ειδοποιεί εγκαίρως για την άφιξη στο προορισμό και σου εξασφαλίζει μια άνετη διαδρομή. Μάλιστα, μετά την άφιξη σου μπορείς να βγάλεις “selfie” το αγουροξυπνημένο πρόσωπο σου και να τη διάδοσης στα social medias Ειδικότερα στο μετρό που δεν “πιάνει” το GPS, το “Tripsleep” διαθέτει ειδική λειτουργία βασισμένη σε χρονικά διαστήματα. Ήδη έχουμε αναπτύξει την BETA version του “Tripsleep” σε Android και Ios και τη διαθέτουμε σε περιορισμένους χρήστες, έτσι ώστε σε 2 μήνες που ανέβει στα stores να είναι πλήρως αξιόπιστη και εύχρηστη. Η εφαρμογή θα διατίθεται δωρεάν στους χρήστες και τα έσοδα θα προκύπτουν από συντομευμένες διαφημίσεις εταιριών (πχ καφετέριες κοντά σε σταθμούς του μετρό). Το “Tripsleep” έχει διακριθεί στους πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς StartupBus και Get in the Ring. Τέλος, συζητάει πρόταση συνεργασία με τη ΣΤΑ.ΣΥ. για να γίνει προσβάσιμη σε πολύ μεγάλο επιβατικό.

Instadrink, των Αλέξανδρου Αγγελόπουλου (Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών) και Ορφέα Βουτυρά (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Μηχανικών Υπολογιστών).

Το Instadrink είναι μια εφαρμογή για smartphone μέσω της οποίας οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα κατά τη διάρκεια της εξόδου τους να παραγγείλουν ότι επιθυμούν από τον χώρο στον οποίο βρίσκονται. Η έμπνευση για την ανάπτυξη μιας τέτοιας εφαρμογής ήρθε από την σχετική δυσκολία που εντοπίζεται σε χώρους νυχτερινής διασκέδασης (bar, club) κυρίως λόγω του συνωστισμού. Συγκεκριμένα τόσο οι πελάτες όσο και οι σερβιτόροι αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στη συνεννόηση και στην μετακίνηση. Άμεση συνέπεια των παραπάνω είναι οι πελάτες να μην λαμβάνουν τη μέγιστη ικανοποίηση από την έξοδο τους καθώς γίνονται λάθη στις παραγγελίες, υπάρχει σημαντική καθυστέρηση και δεν μπορούν να αξιολογήσουν τις επιλογές τους καθώς είναι δύσκολο να αποκτήσουν πρόσβαση σε κάποιο κατάλογο ενώ η επιχείρηση δεν λειτουργεί αποδοτικά. Παράλληλα η εφαρμογή εμπλουτίζει την νυχτερινή ζωή των χρηστών παρέχοντας προτάσεις για το επόμενο μέρος που μπορούν να επισκεφθούν ή και για το ποιο ποτό μπορεί να τους αρέσει. Βέβαια μια κατεξοχήν κοινωνική εμπειρία δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από φίλους και γνωστούς. Μάλιστα από σχετικές έρευνες έχει διαπιστωθεί η επιθυμία των καταναλωτών να χρησιμοποιούν εφαρμογές social networking κατά την διάρκεια της εξόδου τους. Έτσι δίνεται η δυνατότητα κοινοποίησης κειμένου και φωτογραφιών στα σχετικά social media γεγονός που δρα θετικά τόσο στον ίδιο τον χρήστη όσο και στα κέντρα διασκέδασης που διαφημίζονται μέσω αυτής της διαδικασίας. Τέλος, αποτελεί μια πλατφόρμα εύρεσης και πληροφόρησης για τα κέντρα που υποστηρίζουν το σύστημα μας. (www.instadrink.co [2])